30-8-2016: Sea aquarium - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pia Molen - WaarBenJij.nu 30-8-2016: Sea aquarium - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pia Molen - WaarBenJij.nu

30-8-2016: Sea aquarium

Door: Pia

Blijf op de hoogte en volg Pia

30 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Vanmorgen voor het ontbijt, eerst een duik in zee gemaakt. We zagen nu ook blauwe vissen zwemmen. En elke dag zien we nu de kolibrie in de bloemen van de heg.

Na het ontbijt gaan we met Hans en Martha naar het Sea Aquarium. Jules en Yolande blijven thuis om een dagje te luieren. We zijn over die superhoge brug Julianabrug gereden richting Willemstad.

Bij de kassa van het Sea Aquarium kregen we een polsbandje en de man die de bandjes omdeed was helemaal van slag. Het bandje paste niet om de pols van Douwe. Wat nu? Zegt de juffrouw van de kassa doe dan maar twee bandjes en gelijk er achteraan: laat eens zien!!!! Dat heb ik nog nooit gezien. Lachen!!!

We zijn naar de dolfijnenshow geweest, wat uiteraard buiten was. Het bassin had een verbinding met de zee, wat een leuke achtergrond opleverde. Een leuke show gezien.
Verder ook de rest bekeken. Ook hadden ze een soort van onderwaterboot/duikboot waar je naar beneden kon klimmen en vanuit de ramen onder water van alles kon bekijken. Prachtig!! Gelukkig wel met airco.

Volgende stop was het park Jan Thiel en specifiek de Zanzibar. Lekker in een strandtent wat drinken met een lekkere sandwich erbij.

Aan het eind van de middag weer terug naar Coral Estate, maar zelfs op zo'n klein eiland kun je verdwalen, al zegt Elvis dat dat niet mogelijk is. We reden richting Noordpunt omdat we in die richting moeten om thuis te komen. Ergens moesten we afslaan en deden dit dus ook. Maar een stukje verder weg moest je weer afslaan en dat wordt dan weer niet aangegeven. Dus maar weer terug in de richting waar de massa naar toe ging. Natuurlijk rijden we in de spits en zijn er files. En als we dan eindelijk wel weer op de goede weg zitten staat er een stukje verder een politieauto die de weg afsluit en we toch weer van de weg afmoeten en maar zien hoe we weer thuis komen.

Elvis had hiervoor al gewaarschuwd. Hij zei, als er een ongeluk gebeurt dan zetten ze gewoon de hele weg af. Klaar.

Het was dus al donker toen we thuis kwamen, dus zwemmen in zee werd niks meer. Het werd thuis poedelen in het zwembad. Na het eten laat op de avond ging een ieder onder de wol na een gezellige dag.

• 31 Augustus 2016 - 09:12

Sijke:

Het is hier negen uur in de morgen en ik ga straks te zwemmen.
    Mooi weer hier en bij jullie ook zo te zien.
    Wat een mooie jurk heb je aan op de foto.nooit gezien.dus weer heel wat beleeft.
    Lekker genieten daar.
    Liefs mama.

• 01 September 2016 - 18:54

Tea:

Wat grappig , het "polsband verhaal".
    Jullie hebben heel wat extra moeten omrijden, maar dan zie je wel zoveel mogelijk haha.
    Mooie foto van jou op die dikke ketting.