2-9-2016 - Reisverslag uit Coral Estate Rif St. Marie, Curaçao van Pia Molen - WaarBenJij.nu 2-9-2016 - Reisverslag uit Coral Estate Rif St. Marie, Curaçao van Pia Molen - WaarBenJij.nu

2-9-2016

Door: Pia

Blijf op de hoogte en volg Pia

02 September 2016 | Curaçao, Coral Estate Rif St. Marie

Vandaag de laatste dag op Curacao om iets te doen. We gaan naar Parke Nashonal Kristoff bij Noordpunt. Het zijn twee rondritten over de plantage en het bekijken van de plantage zelf. Omdat het erg groot groot en veel tijd kost, zitten we al om 7 uur aan het ontbijt en zitten we acht uur in de auto.

We beginnen met het grote eerste deel. Jules rijdt kundig over de smalle weggetjes en op ieder punt waar iets is te zieny stappen we uit. En er is veel te zien. Ook op het tweede deel.
Ik vond vooral het uitkijkpunt over de omgeving, de afdaling (lopend) van de klif naar beneden bij zee over de rotsen, de grottekeningen en de grot het mooist. Het plantage gedeelte was ook mooi en leerzaam om te zien. Mooi overzichtelijk opgesteld en veel info, maar man wat was het weer warm.

Later gegeten bij Jaanchien. Heel bijzonder. Je hebt daar een pratende menukaart. De eigenaar komt bij je aan tafel zitten en verteld wat er te eten is. Vraagt wat je lekker vindt. Geeft aan dat je dingen kunt combineren. En op een leuke manier. Ik heb een gerecht uitgekozen met twee soorten vis. Het is was heerlijk en de omgeving fantastisch. Het was gewoon een belevenis. En dan komt de verrassing achteraf, want je weet niet wat het kost. En het was niet te duur. De dames kregen nog een verrassing mee. Een beursje van het restaurant.

Rond 3 uur weer vertrokken om even een tukje te doen, zwemmen en koffers inpakken.

• 05 September 2016 - 15:02

Tea:

Wat grappig zo'n pratende menu kaart.